Rijschool

0 Comments

 

driving school

Op een dag was ik op internet op zoek naar een rijschool, en interessant genoeg stuitte ik op een paar kaarten, waarop rijscholen stonden vermeld waar ik als contactpersoon was geweest.

Met behulp van een Kelley Blue Book (hierboven genoemd), was ik in staat om de prijs van een gebruikte Chevrolet Aveo te bepalen op het moment dat ik mijn eerste kind kreeg. Het bleek dat ik een Chevrolet Aveo uit 1999 had met 37.000 km op de teller en was op dat moment bijna 2,5 jaar oud, (de kaart was van 2002) deze specifieke auto had meer dan 66.000 km afgelegd in de twee jaar dat we haar hadden.

Ik was dus redelijk tevreden over de prijs en de functionaliteit van de school, hoewel ik Ira moet zeggen dat de algemene ervaring van de school niet zo goed was. Immers, ik had niet de meest per se positieve ervaringen met Learning To Drive in welke vorm dan ook.

Omdat ik een vrij verantwoordelijk persoon ben, was ik op zoek naar een rijschool met dubbele bediening, stuurbekrachtiging, richtingaanwijzers en een deurontmoetingsdienst voor ouders en vrienden. De rijschool had dit allemaal in hun auto, maar ik zag ook in dat de prijs van de auto een belangrijk punt was en de bepalende factor zou zijn of ik mijn auto wel of niet naar deze rijschool zou brengen. De rijschool had me een prijs van $2900 voor deze auto opgegeven, wat aanzienlijk meer was dan ik bereid was te betalen voor mijn nieuwe auto.

Na met verschillende mensen te hebben gesproken en een aantal verschillende strategieën/programma’s te hebben overwogen, vond ik een school die bereid was aan mijn prijsvereisten te voldoen en die de auto onder deze voorwaarden daadwerkelijk heeft afgeleverd. (Dit was een volledig voorraadauto, die rechtstreeks van de fabrikant kwam, niet één van hun demowagens). Ik vond een website met lijsten van instructeurs en hun tarieven, en ik was in staat om de naam van de instructeur die mij zou onderwijzen te vragen.

De volgende stap was het boeken van de rijles.

Ik wist dat ik les zou krijgen (of meerdere) dus ik had mijn papieren in orde, inclusief mijn rijbewijs en verzekering.

Ik wist ook dat ik de best mogelijke rijopleiding zou krijgen, dus deze papieren waren inwisselbaar, als ik in de komende maanden zou leren rijden, of als ik hoopte mijn rijlessen vaker te volgen.

Ik wist dat ik mijn instructeur zou ontmoeten op een tijdstip en een datum die het best bij mij, mijn vaardigheden en mijn schema pasten, dus ik plaatste mijn gegevens dienovereenkomstig.

Ik heb ook de contactgegevens van de rijschool ter controle neergelegd.

Na lang wikken en wegen, en met gebruikmaking van dezelfde database van rijscholen die ik eerder had gebruikt, heb ik een rijschool geselecteerd die een uitgebreide interne evaluatie van de vorderingen van de leerlingen had uitgevoerd, onder dergelijke omstandigheden en op zo’n hoog niveau.

De rijschool aanvaardde mijn voorlopig Rijbewijs Delft en nam de gegevens van mijn ouders, mijn rijbewijs en mijn vermoedelijk gratis dubbele controles voor mijn rijlessen.

Mijn lessen

Ik zal de namen van de rijscholen niet noemen, maar de handleidingen die de rijscholen gebruikten, leidden mij naar drie hoog aangeschreven rijscholen.

De eerste school die ik koos, had geen bijzonder positieve beoordelingen, maar de lessen die ik op deze school kreeg waren meer dan voldoende, en omdat het een kleinere faciliteit was, konden de lessen worden gegeven binnen het comfort van een auto, zoals ik onmiddellijk na het rijden om me heen mijn lessen had.

Mijn lessen bevatten de hierboven besproken onderwerpen:

– Hoe een voertuig in de bergen te besturen en de daaruit voortvloeiende twijfels die een auto kan veroorzaken bij het beklimmen van een berg.

– Wat te doen als je auto stuk gaat in de bergen.

– Hoe om te gaan met sneeuw op de wegen, de behandeling ervan en de gevolgen voor de auto’s en de chauffeurs.

– Welke uitrusting nodig is voor de winter en de aanvullende informatie voor chauffeurs, met inbegrip van het rijden op ijs en de pre-skid verzekering, op de winterse wegen.

– De noodzaak van sneeuwkettingen en wat te doen met de autobanden die versleten raken.

– Hoe je je auto in de bergen in de prak rijdt als je off road rijdt of probeert te rijden.

De school hielp mij graag met mijn vragen, maar zorgde er ook voor dat de voor hen gereserveerde plaatsen werden ingevuld, omdat het voor hen belangrijk was dat ik over de juiste uitrusting beschikte, en dat ik op bepaalde tijden van huis was, in geval van nood.

Zij namen al mijn documenten in detail door, evenals mijn Bio geweten, en zorgden ervoor dat zij mij al mijn licentie en verzekeringsgegevens zouden mailen kort voordat mijn cursus begon.

De rijschool drong er wel op aan dat ik een schriftelijke kennisgeving van mijn boeking zou krijgen, maar dat heb ik geweigerd, omdat ik er zeker van wilde zijn dat ik deze kopie zou krijgen wanneer ik bij de rijschool aankwam.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.