BMW youngtimer specialist

0 Comments

Bmw, M2, Auto, Fast, Luxury, Color, Speed, Tuning

Sinds de lancering van de BMW Series 3 zijn er honderdduizenden exemplaren verkocht, en dat is een record dat nooit kan worden gecontroleerd. Enkele van de nieuwe kenmerken van de BMW 3-serie zijn de ISO DIN-norm, dynamische, elektromechanische besturing en ophanging met dubbele draagarmen.

Van 1968 tot 1969 dient de D-serie 3-serie in, er is een grote wijziging in de uitlaatpijp die een dubbel paar gaten heeft. Dit is voor koude luchtinlaat, de side scoops zijn groter en er zijn drie uitlaatpijpen aan elke kant van de auto. De originele gelaste carrosserie-accu-ombouwmodellen laten de zijscheppen niet toe, en de tussenschot voor de stoeprand ontbreekt.

Er zijn een paar gemonteerde vinnen achter het raam aan de achterkant van het voertuig. Deze zijn bedoeld om de lucht in de dichtere ruimte te koelen.

In de vroege productieseries van de serie 3 hadden ze op een paar plekken op de stuurkolom een ​​knop.

1969

Nieuwe kleuren voor de VW Classic, Summer en Winter werden geïntroduceerd.

1970

'71

Eerste jaar van de XLR, een hardtop is geen apart onderdeel, maar een Conversions hardtop met een voorruitzonnescherm en achterlichten die er beter uitzien dan de Solid.

1971

De eerste VW ClassicBug met een Charger-motor wordt geïntroduceerd.

1972

De Chevy II wordt het eerste Chevy-model met een wattage van meer dan duizend zevenhonderdvijftig watt.

1973

De Dodge krijgt een kleine facelift en wat interieurafwerking.

1974

De GTO wordt geïntroduceerd in de VS. De eerste vierdeurs hardtop komt beschikbaar.

1975

Het laatste jaar van het oude Calibre, de Helios is te vinden op de wegen.

26 APRIL 1975

Geen directe verkoop door de Helios maar meer dan 5.000 verkocht in de eerste 30 dagen. Er verschijnt een nieuwe Grand Prix, met een 350-motor voor de Road Runners en een handgeschakelde vierversnellingsbak voor de Road Slows. Met de introductie van de Grand Prix begint Chevrolet ook een zescilinder Pontiac te verkopen. Helaas lagen kwaliteits- en betrouwbaarheidsproblemen de weg naar een algehele achteruitgang van de kwaliteit van de auto's.

26 APRIL 1976

Buick begint aan een onderhoudsprogramma van drie maanden, de Pontiac Grand Prix – PSO.

26 APRIL 1977

Buick geeft licenties voor de slogan "Only a Jaguar Looking Back" om reclame te maken voor Pontiacs met een rebadge.

28 APRIL 1977

Pontiac stopt met de naam GTO en begint niet-euromodellen rechtstreeks op de Amerikaanse markt te verkopen.

4 APRIL 1979

Een gecombineerd Duits en Amerikaans team, AutoBility, wordt gevormd. De belangrijkste focus van hun inspanningen is de rehabilitatie van Pontiac-auto's die te redden zijn.

4 APRIL 1981

Buick & Buick ontwikkelen samen de Pontiac G6, een turboversie van de Oldsmobile Rocket.

4 APRIL 1982

Willys-Overland wordt gevormd.

4 APRIL 1983

Katrolwielen worden geïntroduceerd in de USauto-onderdelenindustrie.

4 APRIL 1984

De Pontiac Aztek, een schouderaanhanger, wordt op de Amerikaanse markt geïntroduceerd.

4 APRIL 1985

Er worden nieuwe afzettingen ontdekt, met rubber bekleed om het vastplakken van de wielen en remblokken te voorkomen.

4 APRIL 1986

De Pontiac Grand Marquis, een auto op ware grootte, wordt op de Amerikaanse markt geïntroduceerd.

4 APRIL 1987

De Buick Gran Sport, een Sport Coupe, wordt op de Amerikaanse markt geïntroduceerd.

4 APRIL 1988

De Pontiac G6 wordt onthuld.

4 APRIL 1989

De Pontiac G8 wordt uitgebracht.

6 APRIL 1992

Pontiac sluit de Saturn-fabriek in Southgate. ontkennen de eis van de Amerikaanse regering dat de fabriek de helft van de auto's assembleert die de VS heeft verkocht. Overhead washes zijn geïnstalleerd, inspanning meer dan $ 120 miljoen.

9 APRIL 1993

Pontiac sluit de sluissportfaciliteit. de nadruk wordt gelegd op de Saturn SKY en Traveller.

9 APRIL 1995

Willys-Overland wordt verkocht aan de Kaiser Company.

12 APRIL 1996

De Buick GS wordt onthuld.

9 APRIL 1998

De Pontiac G6 wordt stopgezet.

Leave a Reply

Your email address will not be published.